Wymianiać czy poczekać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • scooby
    Drive
    • 2004
    • 62

    Wymianiać czy poczekać

    Zamieszczone przez LIFE
    No właśnie, czy ktoś to zważył jaki ciężar mają 15 stalowe i alu ?
    15stka stalowa wraz z opona wazy jakies ~16-18kg.
    scooby@rider@110 kopyt asv
    helixy przede mną, jbl za mną, banan w lusterku :]
  • pantol
    Elegance
    • 2004
    • 754

    #2
    Wymianiać czy poczekać

    No właśnie.
    Na przełomnie lipca i sierpnia chcę pojechać na wakacje do Włoch i trochę tam pozwiedzać. Termin wymiany oleju to 42 kkm lub wrzesień. Teraz mam 38,5 kkm. W czasie wyjazdu zrobię około 4 kkm. No i teraz pytanie. Wymienić olej teraz czy po powrocie. Teraz mam zalanego Mobila 1 0W40 TD a nowym olejem będzie Motul Specific 505.01.

    Co radzicie??
    Jarek "Vinci"

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #3
      1. na grzyba Ci 505.01 do ALH ?? - przerost formy nad treścią
      2. lepiej wymień PRZED wyjazdem :diabelski_usmiech
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • pantol
        Elegance
        • 2004
        • 754

        #4
        Zamieszczone przez Nexus6
        1. na grzyba Ci 505.01 do ALH ??
        Bo akurat taki jest w Motulu Spełnia normy 505.01 i 505.00. Powinien więc być dobry :szeroki_usmiech
        Jarek "Vinci"

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #5
          Zamieszczone przez pantol
          Zamieszczone przez Nexus6
          1. na grzyba Ci 505.01 do ALH ??
          Bo akurat taki jest w Motulu Spełnia normy 505.01 i 505.00. Powinien więc być dobry :szeroki_usmiech
          jest inny olej Motul'a spełniający 505.00 - i ten wystarczy
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • kristo
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 266

            #6
            Re: Wymianiać czy poczekać

            Zamieszczone przez pantol
            No właśnie.
            Na przełomnie lipca i sierpnia chcę pojechać na wakacje do Włoch i trochę tam pozwiedzać. Termin wymiany oleju to 42 kkm lub wrzesień. Teraz mam 38,5 kkm. W czasie wyjazdu zrobię około 4 kkm. No i teraz pytanie. Wymienić olej teraz czy po powrocie. Teraz mam zalanego Mobila 1 0W40 TD a nowym olejem będzie Motul Specific 505.01.

            Co radzicie??
            ja odpowiem tak:

            jeżeli wymienisz teraz to będzie to 23% za wcześnie ( zakładam wymianę po 15 kkm )
            jeżeli wymienisz po przyjeździe będzie to tylko 3% po przebiegu zakładanym

            po co lejesz do ALH niedłubniętego tak drogi olej przeznaczony do najbardziej wysilonych silników :shock:
            Pink Floyd fan.

            Komentarz

            • pantol
              Elegance
              • 2004
              • 754

              #7
              Zamieszczone przez Nexus6
              jest inny olej Motul'a spełniający 505.00 - i ten wystarczy
              Znalazłem jeszcze MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 - jest rzeczywiście tańszy - o 1 pln.
              Czy nie lepiej więc zalać tego specifica zamiast 8100 ?? A może jest jeszcze jakiś inny motul którego nie znalazłem?

              [ Dodano: Nie 10 Lip, 05 21:33 ]
              Zamieszczone przez kristo
              po co lejesz do ALH niedłubniętego tak drogi olej przeznaczony do najbardziej wysilonych silników :shock:
              Na razie nie kupiłem - ale mam zamiar, tylko teraz nie wiem czy nie qpię innego motula.

              Jeszcze raz zapytam - czy jest jakiś ROZSĄDNY powód aby wyienić olej przed wyjazdem, a nie po? Jakoś mnie tak korci, żeby wymienić przed, ale nie wiem czy to nie jest całkowicie bez sensu.
              Jarek "Vinci"

              Komentarz

              • kristo
                Rider
                S_OCP Member
                • 2004
                • 266

                #8
                Zamieszczone przez pantol


                Jeszcze raz zapytam - czy jest jakiś ROZSĄDNY powód aby wyienić olej przed wyjazdem, a nie po? Jakoś mnie tak korci, żeby wymienić przed, ale nie wiem czy to nie jest całkowicie bez sensu.
                ja miałem wrażenie, że moje wyliczenie procentowe Cię przekona ( ło ) za wymianą po

                IMO nie ma sensu wymiana "przed" zwłaszcza że "trasa" będzie robiona w dobrych warunkach zewnętrznych - czyli jednym prawie skokiem - więc te 3% ponad zrobione w tamtych warunkach można porównać powiedzmy do 10% u nas...

                ale zrobisz jak uważasz.............
                Pink Floyd fan.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Wymienic na 45 tys. W seryjnym aucie nie trzeba wykonywac zadnych cudow. Auto jest zaprojektowane do wymian co 15 tys km i co tyle nalezy wymieniac. A to ze warunek rok lub 15 tys rozminie sie o te nawet 500km to nic sie temu nie stanie.
                  Co do oleju kazdy leje co uwaza za sluszne, grunt aby spelnialo to norme dla danego silnika i bylo olejem w pelni syntetycznym a nie jakims polsrodkiem.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • pantol
                    Elegance
                    • 2004
                    • 754

                    #10
                    Przekonaliście mnie - wymienie jak wrócę! k
                    Jarek "Vinci"

                    Komentarz

                    • mario_op
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 112

                      #11
                      A to zbaczając nieco z tematu to jest jeszcze Motul 8100 Ester (podobno na lepszej bazie niż X-cess) albo bez kombinowania, taniej no i zaleją ci w każdym ASO Mobil 1 5w-50, też polecany na forum.
                      COMBI ELEGANCE'03 ASV

                      Komentarz

                      • pantol
                        Elegance
                        • 2004
                        • 754

                        #12
                        Dziś patrzyłem na ceny oleju, którym mam zalane auto (Mobil1 0W40TD) i ceny są niemalże identyczne jak za Motula Specyfic 505.01, tak więc kwestia ceny chyba odpada.
                        A skoro już znów o tym piszę, to czy olej Mobila ze znakiem TD różni się czymś szczególnym od oleju bez tego oznaczenia. Np. jest olej 0W40 TD, ale nie ma już 5W50 TD.
                        Jarek "Vinci"

                        Komentarz

                        • Nexus6
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4847
                          • Volkswagen

                          #13
                          Zamieszczone przez pantol
                          Dziś patrzyłem na ceny oleju, którym mam zalane auto (Mobil1 0W40TD) i ceny są niemalże identyczne jak za Motula Specyfic 505.01, tak więc kwestia ceny chyba odpada.
                          A skoro już znów o tym piszę, to czy olej Mobila ze znakiem TD różni się czymś szczególnym od oleju bez tego oznaczenia. Np. jest olej 0W40 TD, ale nie ma już 5W50 TD.
                          to w jakich cenach jest u Ciebie ten Mobil1 ?? :shock:
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz

                          • pantol
                            Elegance
                            • 2004
                            • 754

                            #14
                            Zamieszczone przez Nexus6
                            to w jakich cenach jest u Ciebie ten Mobil1 ?? :shock:
                            Sprawdzałem dziś w NorAuto w 3miescie - 4L + 1L wychodził coś około 240 pln, ale cen "poszczególnych składników" nie pamiętam Chyba u nas w ASO jest taniej lub w podobnej cenie!
                            Jarek "Vinci"

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Ja kupywalem Mobila 1 0w-40 TD za 175zl ,teraz jest chyba za ~170zl 4l.
                              U mnie jakos wiecej do silnika nie wchodzi.
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • pantol
                                Elegance
                                • 2004
                                • 754

                                #16
                                Zamieszczone przez Samiec
                                Ja kupywalem Mobila 1 0w-40 TD za 175zl ,teraz jest chyba za ~170zl 4l.
                                U mnie jakos wiecej do silnika nie wchodzi.
                                No właśnie. Mi ASO leje zawsze coś około 4L + 200 ml i zawsze mam przelane (tzn. do końca tego zgniecenia na bagnecie - czyli trochę ponad tę chropowatość). I tak za każdym razem! Teraz będę wymieniał sam, to dopilnuję odpowiedniej ilości!
                                A może kwestia ilości zależy od dokładności spuszczenie starego oleju!
                                Jarek "Vinci"

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pantol
                                  No właśnie. Mi ASO leje zawsze coś około 4L + 200 ml i zawsze mam przelane (tzn. do końca tego zgniecenia na bagnecie - czyli trochę ponad tę chropowatość). I tak za każdym razem! Teraz będę wymieniał sam, to dopilnuję odpowiedniej ilości!
                                  A może kwestia ilości zależy od dokładności spuszczenie starego oleju!
                                  U mnie tez jest zawsze wlane do tego zgencia i ja zawsze jak ubedzie to do tego zgiecia dolewam :diabelski_usmiech
                                  Olej sumie zlecial praktycznie caly, bo bylem przy wymianie i juz sie praktycznie nic z korka nie lalo.
                                  W ASO na ostatnim przegladzie jak zobaczylem jak mechanik lata z zaplecza z konewka po 1,5l oleju to mnie ciarki przeszly :? Dobrze ze kupuje olej sam k
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • mario_op
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 112

                                    #18
                                    A mi na fakturze napisali 4,7l Mobil1 5W50. Ciekawe. Na szczęście widziałem jak lał z 4l banieczki, a potem sprawdził i jeszcze dolewał z 1l. Za 4l liczyli sobie 166,50 (to po 10% upuście) czyli normalnie by kosztowało 185 zł. W Makro widziałem ten olej za jakieś 160zł, więc nie było sensu jeździć ze swoim olejem.
                                    COMBI ELEGANCE'03 ASV

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Bo Ty jak kupisz to wiesz co masz, a co w beczce bedzie (lub inaczej z ktorej ten pan to wezmie) to Ty juz nie wiesz :wink:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        U mnie w ciemno 4l wchodzi bez sprawdzania na bagnecie. Oliwke kupuję za 39zł brutto/litr rozlewny.
                                        Nie ubywa go do wymiany (co 7500 km)
                                        A najgorzej że na stacjach na trasie jest nie do zdobycia :cry:

                                        Komentarz

                                        • bernardo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1083

                                          #21
                                          Zamieszczone przez pantol
                                          No właśnie. Mi ASO leje zawsze coś około 4L + 200 ml i zawsze mam przelane (tzn. do końca tego zgniecenia na bagnecie - czyli trochę ponad tę chropowatość). I tak za każdym razem! Teraz będę wymieniał sam, to dopilnuję odpowiedniej ilości!
                                          A może kwestia ilości zależy od dokładności spuszczenie starego oleju!
                                          Kiedyś rozmawiałem z "fachowcem" i tłumaczył mi jak interpretować poziom oleju na bagnecie w oktaśce. Otóż na zimnym silniku (np. po nocy) oleju może być pod górne zagięcie, natomiast poziom rzeczywisty mierzy się tuż po zgaszeniu silnika "na ciepło", wtedy pomiar jest obiektywny. Ta różnica w poziomach oleju wiąże się z ułożeniem filtra oleju który jest powyżej miski olejowej a pomiaru dokonuje się przy "wypełnionym" filtrze. Tak więc poziom olliwy na zimnym i odczekanym silniku masz dobry jeśli pomiar po zgaszeniu "ciepłego" silnika jest oki. Nie wiem czy wszystkie modele czeszek tak mają ale w ASV tak sprawa wygląda.
                                          Pozdrawiam
                                          aczkolwiek...
                                          NajtFukinPatrol North-West
                                          Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                                          WhitePride :smokedevil

                                          6,92 s do setki by DGW

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            E cos mi to nie pasi. Logicznie patrzac filtr powietrza nie jest najwyzej polozonym punktem gdzie jest olej. Jest powyzej polowy, ale nie na samej gorze. Od zawsze olej mierzylo sie na zimnym silniku po nocy na plaskim podlozu(zeby auto z gorki nie stalo) i ma pokazywac od min do max ani mniej ANI WIECEJ.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • kristo
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 266

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              filtr powietrza
                                              Bernardo nigdzie nie pisał o fitrze powietrza - co do samego opisu zapodanego przez bernardo nie mam zastrzeżeń - bo tak jest tylko IMHO jeżeli pomiar miałby być wykonywany zgodbie z zaleceniem mechaników od bernardo to powinno być to jasno w manualu wyłuszczone - a jak nie ma to pomiar powinno IMO robić się zgodnie z utartymi zasadami - czyli na zimnym lub po dłuższym odstaniu k
                                              Pink Floyd fan.

                                              Komentarz

                                              • mario_op
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 112

                                                #24
                                                Wszystko zależy jak "wyregulowany" jest bagnet. Czy zakres min-max jest kalibrowany na całkiem zimnym silniku, czy np, zaraz po zgaszeniu jak olej z filtra jeszcze nie ściekł do miski. W instrukcji nic mądrego nie piszą.
                                                COMBI ELEGANCE'03 ASV

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez kristo
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  filtr powietrza
                                                  Bernardo nigdzie nie pisał o fitrze powietrza - co do samego opisu zapodanego przez bernardo nie mam zastrzeżeń - bo tak jest tylko IMHO jeżeli pomiar miałby być wykonywany zgodbie z zaleceniem mechaników od bernardo to powinno być to jasno w manualu wyłuszczone - a jak nie ma to pomiar powinno IMO robić się zgodnie z utartymi zasadami - czyli na zimnym lub po dłuższym odstaniu k
                                                  Kurcze i znowu to samo :evil: Ja mysle o jednym a pisze o drugim. filtr powietrza nie bezposrednio nic wspolnego z olejem. Chodzilo mi o filtr oleju. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...